Proces oceňování je řízen vlastním modulem, přičemž výstupem může být cena nebo koeficient pro postupný nákup. Ocenění probíhá prostřednictvím tzv. Požadavku, který sumarizuje vstupní informace, následně prochází jednotlivými kroky vedoucími k tvorbě ocenění a následně i nabídky. Současně tento modul pokrývá oblast tvorby podkladů pro nákup, tedy nákupních obálek a tranží pro postupný nákup.
Hlavní funkcionality
-
Oceňovaný subjektVstupní informace jsou centralizovány v modulu Oceňovaný subjekt, který obsahuje kmenová data daného subjektu, odběrná místa určená k ocenění a následně i diagram (spotřeb, fakturační), který zákazník spolu s kmenovými daty dodal. Během evidence oceňovaného subjektu probíhá i příprava plánu ve smyslu tvorby predikovaných diagramů na potřebné období. Predikce probíhá posunem diagramu v čase, aplikací svátků a víkendů. Takto vzniklé diagramy jsou připraveny k ocenění.
-
Schvalování/Zamítnutí nákupní cenyBěhem procesu ocenění vzniká požadavek, který zajišťuje průchod a akceptaci nákupní ceny napříč různými odděleními. Tento proces je řízen Workflow, které třídí a postupně deleguje na zodpovědné osoby. Např. schválení marže, koeficientů atd. Výstupem požadavku je schválení akceptace ocenění.
-
Akceptace oceněníVýstupem požadavku k ocenění jsou různé varianty ocenění vzhledem ke vstupním parametrům, např. délka nabídky, produkt apod. Tyto výstupy – různé typy ocenění - můžou být následně použity pro tvorbu nabídky. Proces akceptace ocenění posouvá celý proces do fáze zajištění ocenění nákupem.
-
NabídkyNabídky jsou dokumenty, které jsou generovány přímo ze systému s doplněním základních údajů zákazníka a možností individuálního zásahu obchodního manažera (např. tvorba smluvních podmínek). Každá nabídka je doplněna o CI společnosti. Existují dva typy nabídek, a to indikativní a závazná. Po akceptaci nabídky je následně posunuta do podkladu pro nákup.
-
ZajištěníModul zajištění definuje možnosti a produkty, kterými bude pokryta nabídka. Po akceptaci nabídky skončí „oceněný subjekt“ v tzv. Obálce. Obálka má základní funkci, kdy pod sebou obsahuje veškeré podklady pro nákup. Typy obálek mohou být dle typu nabídky (jednotková cena, tranše, dokupy/odkupy).
-
Pořízení tranšíRozdělení akceptované nabídky do několika nákupů s definicí protistrany, to jsou tranše. Obálky/tranše jsou tedy nákupní plány, podklady pro tradera.
-
Konfigurátor produktůVzhledem k široké možnosti oceňování jde ruku v ruce i možnost konfigurace nákupních produktů, popřípadě produktů pro obchodní partnery. Samostatný modul umožňuje stanovit různé parametry a vzorce/modelace nákupních a prodejních produktů.
Potřebujete více informací?
Neváhejte se zeptat...Mgr. Lenka Svrčinová
Head of Strategic Products
Zobrazit kontakt